Am lipsit o perioada destul de lunga de pe blog, asa ca, inainte de a scrie altceva, trebuie sa ajung din urma evenimentele:

          1. USL e la putere? Eu zic ca si da si nu. USL are guvernul si o majoritate, destul de fragila, in parlament, insa Basescu si PDL-ul inca mai au serviciile secrete, cam tot ce tine de justitie (DNA, CSM, ANI, CCR etc.), plus mii si mii de oameni numiti in functii publice pe criterii pur politice, oameni care inca fac jocurile partidului in teritoriu. E adevarat ca multi dintre acestia sint acum in subordinea guvernului USL, insa, pina in momentul in care vor fi schimbati, ei vor continua sa lucreze in interesul PDL. Asadar, eu n-as spune ca USL-ul a venit la putere. Asta se va intimpla, probabil, cu adevarat, abia de prin 2013, in caz ca vor cistiga alegerile.

          2. Alegeri locale la Busteni si in tara. Spre bucuria mea, la nivel national, PDL-ul a fost batut destul de categoric, pierzind aproape toate consiile judetene si multe primarii ale oraselor mari, pe care pareau sa le controleze autoritar. Ar fi pierdut, probabil, si mai mult, daca am fi ramas la votul clasic, in doua tururi de scrutin. La Busteni, situatia a stat, in mod bizar, exact pe dos. Si spun “bizar” pentru ca procentul de 72% al PDL-istului Savin nu numai ca a fost unul foarte mare, mult peste asteptari, dar a fost mai mare chiar si decit procentul de 65% pe care l-a obtinut in urma cu 4 ani, atunci cind PDL era pe val. Asta in conditiile in care acest primar a facut o gramada de prostii si gafe in acesti ultimi 4 ani, iar PDL-ul, ca imagine, s-a prabusit, atingind un minim istoric si fiind perceput, de majoritatea romanilor, drept un partid de corupti si incompetenti. Nu si la Busteni, unde scorul neverosimil al primarului a fost dublat de unul aproape la fel de mare si, as zice eu, mult mai surprinzator, obtinut de echipa PDL la consiuliul local. 10 din 15 consilieri, ceea ce ar inseamna ca doua treimi dintre alegatorii care s-au prezentat la vot in Busteni au pus stampila pe… PDL! Ori sintem un oras de idioti, ori PDL-ul a furat, golaneste, alegerile. Ori… ambele. Este o opinie personala, desigur, pe care o voi dezvolta intr-un articol separat. In ceea ce priveste frauda electorala, eu, pentru mine insumi, am foarte putine indoieli ca a avut loc. Altfel spus, sint 99% convins ca PDL Busteni a furat aceste alegeri. Si nu oricum, ci la modul grosolan. Evident ca, in lipsa dovezilor, oficial ramine ca nu a fost nicio frauda, iar alegerile s-au desfasurat corect. Insa nimeni nu imi poate interzice sa am o opinie contrara.

          3. “Plagiatul” lui Ponta. Am pus ghilimele pentru ca inca nu s-a dat verdictul daca e sau nu e plagiat, insa, din cite am vazut pina acum, pare ca ar fi. Este evident, cred, pentru toata lumea, ca scandalul plagiatelor a fost planuit si lansat de Basescu & PDL. Daca ar fi sa ne luam dupa activistii PDL, treziti la viata in ultima luna, plagiatul lui Ponta este crima secolului in Romania. Cu spume la gura, toti au cerut, in cor, demisia premierului. Insa, si in acest caz, nu pentru ca ar fi niste oameni principiali, preocupati de respectarea unor norme morale sau de imaginea Romaniei, ci, pur si simplu, pentru ca scandalul plagiatului le serveste interesul, unul pur electoral: USL sa piarda voturi, iar ei sa cistige. Daca am fi trait intr-o tara normala, in care regulile jocului democratic s-ar fi respectat, in care nu ar fi existat atitia sarlatani si atita prostime, atunci as fi fost si eu unul dintre aceia care ar fi cerut, acum, demisia primului ministru. Insa, in contextul actual din Romania, nu poate fi ignorat faptul ca o astfel de infringere a USL ar reprezenta, inainte de toate, o mare victorie a PDL, adica a aceleiasi bande de tilhari si sarlatani care ne-au condus in ultimii 8 ani. Ceea ce, din punctul meu de vedere, ar fi inacceptabil.

          4. Cazul Nastase si justitia din Romania. O idee pe care am tot auzit-o zilele acestea, cu ocazia condamnarii lui Adrian Nastase, este ca “justitia din Romania incepe, in sfirsit, sa functioneze”. Ca “judecatorii au prins, in sfirsit, curaj si nu se mai tem de mediul politic”. Ca “politicienii corupti au, de acum inainte, de ce sa se teama”. Adica nutret pentru prosti. Daca gindim un pic la rece, o sa realizam ca marele Adrian Nastase, simbolul coruptiei din perioada 2000-2004, a fost condamnat pentru… o gainarie. Petrecuta in urma cu 8 ani. Intr-un dosar in care nu prea au fost probe clare, iar verdictul a fost motivat mai mult de… “nevoia” de a da un exemplu (ca in Evul Mediu). Voi fi de acord ca justitia din Romania functioneaza atunci cind vor fi condamnati si oameni importanti de la putere, in timp ce ei sint inca la putere. Si nu din “nevoia de a da un exemplu”, ci pe baza unor dovezi cit se poate de clare. Si nu dupa 8-10 ani de la comiterea faptei, ci la cit mai scurt timp dupa ce aceste hotii au avut loc. Iar “marile cazuri de coruptie” sa fie cu adevarat mari, la acelasi nivel cu hotia care s-a petrecut si se petrece la nivel national (sute de milioane, miliarde, zeci de miliarde de euro). Pina in momentul in care se vor intimpla aceste lucruri, daca se vor intimpla vreodata, imi vine greu sa accept sloganul, conceput special pentru mintile superficiale, conform caruia “justitia din Romania functioneaza”.


          Actualizare 2-iulie-2012: Referitor la doctoratul lui Victor Ponta, m-am uitat pe tabelele comparative si, din cite am observat, nu vad cum nu ar putea fi plagiat. Dar ramin la parerea ca acest scandal nu ar trebui sa impiedice, in niciun fel, schimbarea puterii in Romania, absolut necesara in acest moment. Abordarea mea fata de cazul de plagiat si eventuala demisie a lui Ponta este similara cu ceea ce se intimpla in justitia americana, acolo unde e posibil ca un mafiot mai mic sa fie iertat, fie si partial, de pedeapsa, daca acesta contribuie decisiv la prinderea unui mafiot mai mare.

