Primarul Emanoil Savin a rezolvat toate problemele orasului Busteni. Strazile arata impecabil, trotuarele la fel, iar daca vrei sa vezi gunoaie, trebuie sa iei trenul si sa mergi in alta statiune, pentru ca orasul nostru straluceste de curatenie. Asa ca a sosit timpul sa trecem la nivelul urmator: sosele prin munti! Doar e la moda acum… Nici macar nu s-a incheiat bine scandalul cu DJ 713 – de fapt, abia a inceput – ca se si pregatesc noi asfaltari ale unor drumuri forestiere, la doar o aruncatura de bat de soseaua mai sus amintita.
Sosea in Muntii Baiului. Primul dintre cele doua noi drumuri asfaltate care se vor face la Busteni va urca pina in golul alpin din Muntii Baiului si este, in prezent, un drum forestier, care face legatura intre orasul Busteni si Culmea Zamora. Motivatia? “Ca sa urcam pe asfalt pina in Baiului!” Adica un moft. Un moft care ne va costa cel putin citeva milioane de euro. Din pacate, pe linga faptul ca risipim banii aiurea pe astfel de proiecte, asfaltarea drumului care urca spre Culmea Zamora va reprezenta si un prim pas spre urbanizarea fortata a acestui munte, un lucru pe care Primaria Busteni il urmareste de mai multi ani. Dupa cum am mai scris pe blog, pentru cei de la Primaria Busteni, Muntele Zamora, cu cele 1000 de hectare de padure ale sale, este un fel de maidan. Padurea trebuie taiata, drumurile forestiere trebuie asfaltate, ca sa facem… dezvoltare! Pentru ca asa e la noi, la Busteni… “dezvoltarea” inseamna, inainte de toate, distrugere.
Sosea pe la Gura Diham. Celalalt drum asfaltat reprezinta, de fapt, partea prahoveana a unei viitoare sosele de tranzit, intre Busteni si Risnov, care inglobeaza si cei 4 kilometri ai DC 132, dintre Busteni si Gura Diham. Drumul ar urma sa treaca pe la cabana Diham, probabil via Saua Baiului (desi, intr-un interviu recent, l-am auzit pe primarul Savin zicind ceva si de Poiana Izvoarelor). Acest drum ar trebui, chipurile, sa rezolve(!?) problema circulatiei pe DN1. Asta in teorie. In practica, nu numai ca aceasta noua “bretea” nu va rezolva mare lucru in privinta aglomeratiei de pe DN1, dar va avea si efecte destul de nocive asupra zonei Diham. Inca o porcarie pe bani publici, inca o agresiune inutila asupra muntelui, inca un proiect sustinut, cu o perseverenta demna de o cauza nobila, de catre primarul Busteniului, Emanoil Savin. Probabil ca, pentru primarul Savin, si Muntii Bucegi sint tot un fel de maidan, in acest caz, numai bun pentru a devia traficul de pe DN1, de parca zona aceea ar fi un cimp nefolosit, un teren viran de la periferia vreunui oras din Baragan.
Proiecte pentru bustenari? La ce imi foloseste mie, locuitor in Busteni, faptul ca se asfalteaza drumul forestier spre Culmea Zamora? Citi bustenari urca anual cu masina spre Culmea Zamora, ca sa faca un gratar? 10? 20? Si citi dintre acestia considera lipsa asfaltului pe drumul forestier ca fiind o mare problema? Reprezinta asfaltarea acestui drum o prioritate atit de mare, incit sa merite cheltuirea citorva milioane de euro? Bineinteles ca nu! Orasul Busteni are multe alte probleme mai importante si, culmea, mult mai usor de rezolvat, cum ar fi problema gunoaielor sau faptul ca anumite strazi sint pline de gropi, unele dupa ce au fost “reabilitate” cu doar citiva ani in urma, de acelasi inegalabil primar Savin. Din punctul meu de vedere, chiar daca asfaltarea drumului forestier s-ar fi facut gratis, tot ar fi fost o mare prostie, deoarece, ca si in cazul DJ 713, odata cu asfaltul vom aduce si manelismul pina in golul alpin.
Si la ce imi foloseste mie, locuitor in Busteni, faptul ca se face o noua sosea spre Risnov? Daca vreau sa merg la Risnov, pot sa o iau prin Predeal, pe DN 73A si ajung in mai putin de o ora! Nu e ca si cum singura cale de acces catre Risnov ar ocoli vreo 200 de kilometri, pe dupa munti! Viitoarea sosea ar scurta timpul de parcurgere a acestei distante, in cel mai bun caz, cu vreo 15 minute. 15 minute in schimbul a citorva milioane de euro… Merita? Primarul Emanoil Savin zice ca da – doar nu e vorba de banii lui, ci de ai nostri. Eu zic ca nu, cu atit mai mult cu cit, in schimbul celor 15 minute cistigate, Valea Cerbului, adica o parte din sufletul orasului Busteni, se va transforma intr-o margine de drum judetean aglomerat. Ca sa nu mai vorbesc de poluarea suplimentara pe care o va aduce aceasta sosea pentru cei care locuiesc in zona Nestor Ureche – Valea Cerbului, acolo unde se vor forma coloane de masini ca pe DN1.
Proiecte pentru bustenari? Nici vorba! Nici macar pentru bucuresteni, intrucit soseaua Busteni-Risnov nu reprezinta, nici pe departe, o solutie eficienta la problema circulatiei pe DN1. Mai degraba, proiecte pentru companiile de asfaltare, care vor primi, cu aceasta ocazie, multe milioane de euro de la bugetul tarii. Adica de la noi, de la prostime.
PS1: Expresia “stapinul soselelor” – un fel de “Lord of the Roads” – se refera la faptul ca, in toata aceasta nebunie nationala de asfaltare a muntilor, orasul Busteni este fruntas (deocamdata la nivel de proiecte). CJ Dimbovita si CJ Prahova se chinuie cu DJ 713, Basescu are si el drumul sau – DN 66A – in timp ce noi, la Busteni, nu ne multumim cu un singur proiect, ci ne propunem sa facem doua deodata, pentru ca sintem mai cu mot si vrem sa fim campioni la asfaltarea drumurilor forestiere!
PS2: Pentru cine nu a inteles ironia din primele fraze ale acestui articol, o sa o spun si direct: orasul Busteni, zis si “orasul lui Savin”, arata ca dracu’! Mult prea multe gunoaie, strazi cu gropi si crapaturi, lucrari care nu se mai termina, demolari, haos urbanistic si asa mai departe… Un adevarat “paradis”, din care mai lipseau doar… soselele peste munti! Oribil…
Adauga un comentariu